De VVD Leiden zoekt een nieuwe media-fractieassistent

Ben je geïnteresseerd in politiek en wat er in Leiden gebeurt? Beleef je plezier aan het volgen van (Leidse) media en de (politieke) onderwerpen die de stad bezighouden en wil je daar graag invloed op hebben? Dan is de Leidse VVD fractie op zoek naar jou!

De Leidse VVD fractie bestaat uit 6 raadsleden, 1 duoraadslid en 1 fractie-assistent. Als media-fractieassistent ben je aanwezig bij de wekelijkse fractievergaderingen en ben jij verantwoordelijk voor het uitdenken en uitvoeren van een strategie om het geluid van de VVD fractie in de media (social media en traditionele media) te laten horen.

Wat wij van jou verwachten;

• Je bent creatief en hebt skills op het gebied van social media en schrijven: je weet hoe Facebook, Instagram en Twitter werken en bent in staat om voor die media pakkende, korte berichten (zonder taalfouten) te schrijven.
  • Je hebt skills in het maken en monteren van filmpjes en infographics en weet hiermee een boodschap over te dragen.
  • Je bent flexibel inzetbaar voor ca. 10 uur per week en in ieder geval beschikbaar op maandagavond. Daarnaast ben je richting de gemeenteraadsverkiezingen inzetbaar voor de campagne en besef je dat dit nog net iets meer van je vergt voor wat betreft werkuren en flexibiliteit.
  • Je bent lid van de VVD of bereid dat te worden.

De media-fractieassistent is op het gebied van media en communicatie de verbindende schakel tussen fractie en bestuur en moet daarin dus goed kunnen samenwerken. Bovendien is er een belangrijke rol voor de media-fractieassistent weggelegd tijdens campagnetijd. Samen met het campagneteam, de fractie en ons lokale netwerk help je mee om de verkiezingen te winnen. De assistent ontvangt een maandelijkse vergoeding van €250,-. Tenslotte ben je een vast onderdeel van de fractie en vormen we samen een hecht team.

Je kunt jouw motivatie en CV voor 28 juni insturen, waarin we vooral ook vragen om hierin creatief te zijn en je communicatieskills te laten zien. Zowel vragen als je reactie kun je sturen naar fractie@vvdleiden.nl.