Gezocht: fractieassistent VVD Leiden

Klopt jouw liberale hart ook altijd een stukje sneller in Leiden? Ben je georganiseerd en politiek betrokken? Dan is de VVD Leiden op zoek naar jou!

De Leidse VVD-fractie is oppositieleider en bestaat op dit moment uit zes raadsleden, een duo-raadslid en een media-assistent. Als fractieassistent is het jouw taak om er voor te zorgen dat de fractieleden alles hebben wat zij nodig hebben om hun werk goed uit te voeren. Dit houdt onder andere in dat je wekelijks de agenda opstelt en notulen maakt tijdens de fractievergadering. Maar ook dat je zorgt voor de organisatie van een heidag en helpt bij de organisatie van campagnes. Het is daarom van belang dat je georganiseerd en flexibel bent.

Daarnaast is de Leidse VVD een gezellige vereniging waarbij zowel op politiek als informeel niveau veel wordt georganiseerd. Kortom: de perfecte manier om actief te zijn voor de Leidse VVD.

Wat wij van jou verwachten;
-    Je hebt een vlotte pen en vindt het leuk om waar nodig mee te schrijven aan bepaalde zaken.
-    Je bent een echte organisator en kan structuur aanbrengen. Het regelen en bijhouden van praktische zaken kun jij als geen ander.
-    Je bent iemand die proactief handelt en vooruitdenkt.
-    Je vindt het leuk om je rondom de gemeenteraadsverkiezingen (voorjaar 2021) in te zetten voor de campagne met je organisatorische vaardigheden.
-    Je woont de wekelijkse fractievergadering (standaard op maandagavond) bij, notuleert deze en stelt de agenda op (i.o.m. de fractievoorzitter).
-    Je bent flexibel inzetbaar en beschikbaar om ook overdag de Leidse fractie bij te staan wanneer dat nodig is.
-    Je bent lid van de VVD of bereid om lid te worden.
-    Je hebt interesse in Leiden en in lokale politiek.

Als fractieassistent ben je ongeveer tien uur per week bezig voor de fractie. Naast de praktische aangelegenheden is er genoeg ruimte om inhoudelijk bij te dragen aan het debat. De fractieassistent ontvangt een maandelijkse vergoeding van €250,-. De fractieassistent verplicht zich tot geheimhouding van zaken die als geheim worden aangemerkt of waarvan je redelijkerwijs kunt aannemen dat ze vertrouwelijk moeten worden behandeld.

Tot slot is de VVD-fractie de gezelligste in het Leidse, daarom is een goede dosis humor zeer welkom. Je kunt jouw motivatie en CV voor 24 maart 2021 sturen naar fractie@vvdleiden.nl, hier kan je ook terecht voor vragen.